Monday, May 2, 2011

Permandangan di perjalanan Hannover ke Braunsweigh dari train. Langit yang membiru menambahkan keindahan......


Kelmarin 1 Mei 2011, kami sekeluarga ke Braunsweigh. Sejak 2 minggu cuti sekolah ni agak sibuk sedikit. Melayan anakanda berempat di rumah. Di samping belajar di rumah, membawa mereka berjalan2 ke kawasan berdekatan. Apalagi jika tak ke Herrenhausen garten, Erlebnis Zoo dan beberapa tempat lagi. Tetapi jika tak ke mana2 pun, petang2 kami tetap turun ke playground di hadapan rumah. Anakanda2 bermain scooter & roller blade tetapi saya dan abang hanya bermain ping pong. Seronok juga, tapi cuaca yg agak sejuk di waktu petang dengan hembusan angin sukar utk berpeluh.


Biasanya ada je budak2 kat sini yang akan menumpang kami bermain ping-pong.....Sepanjang kami bermain di playground ni tak pernah pun org lain main kat meja nan satu ni....Tak pernah nak tunggu giliran pun. Budak lelaki manis ni bernama Denise.....Apabila tengok kami bermain dia dtg & beritahu yg dia boleh bermain dengan baik....So kami pun bg peluang dia main bersama2......



Disebabkan sibuk2 sendiri agak kurang online & buat n3 kat blog. Pagi kelmarin semasa buka FB baru perasan yang Kak Chik di Braunsweigh masuk ward di Hospital di Braunsweigh. Perjalanan ke sana lebih kurang 45 minit. Kami ni memang tak suka plan last minute di mana biasanya perjalanan seperti ini sekurang2nya sehari sebelum perjalanan kami akan merancang & buat persediaan. Maklumlah berjalan di Germany dengan anakanda2 berempat keperluan bekalan makanan memang mesti mencukupi. Tetapi apabila memikirkan hari kelmarin adalah hari terakhir cuti persekolahan buadak2 kami terus ambil keputusan utk menziarah Kak Chik. Lagi pun bukannya nak pergi jalan2 je, tapi menziarah sahabat yang sakit. Keutamaannya ada di sini. Dalam masa 2 jam, sibuk memasak makan tengahari & membawa sedikit buah tangan utk yang sakit & yang sihat. Alhamdulillah, kami sempat mengejar keretapi ke Braunsweigh jam 2.55 petang, walaupun terpaksa berlari2 di Hannover Hbf. Baru masuk train 30 saat je, train jalan. Cun2 je... Alhamdulillah..

Sesampai di hospital,seronok nampak Kak Chik yang masih ceria & nampak sihat. Persediaan mental adalah penting selain dari persediaan fizikal utk prosedur2 rawatan. Di mana pada keesokan harinya beliau akan menjalani pembedahan di bahagian kaki. Moga pembedahan Kak Chik berjalan lancar & Kak Chik akan sembuh dengan segera. Kekadang apabila kita sakit di perantauan & jauh dari sanak saudara, akan tersedik juga rasa sayu dan sedih. Ingatlah bahawa Allah tetap ada bersama2 kita, kerana cinta kepadaNyalah adalah Cinta No 1 kita. KepadaNya kita berserah & kita Memohon Pertolongan. Moga Kak Chik cepat sembuh juga moga Kak Chik & Zeljan tabah & sabar menghadapi dugaan dariNya. Amin.




Inilah pokok Rapeseed oil yang menguning......Halwa mata di perjalanan.

Related Posts with Thumbnails